PKO: štyri klamstvá, dva dôkazy

Autor: Jakub Ďurinda | 9.6.2011 o 11:15 | Karma článku: 14,80 | Prečítané:  5899x

Bez ohľadu na to, či sa niekomu budovy Parku kultúry a oddychu v Bratislave páčia, alebo či má niekto na tamojšie podujatia vrúcne spomienky, je potrebné vyjasniť niekoľko neprávd, ktoré sa v diskusii na tému jeho budúcnosti omieľajú dookola a dookola. Že budovy PKO nie sú hodnotné a nevyhovujú normám a predpisom, ale najmä, že PKO nie je (nebolo) ziskové a že má Bratislava iné kultúrne stánky schopné prevziať činnosť PKO a teda, že PKO nám netreba.

Najspoľahlivejšou odpoveďou sú slová samotného Ďurkovského, toho istého Ďurkovského, pod taktovkou ktorého mestské zastupiteľstvo pozemky pod PKO predalo a ktorý protiprávne a nekalo, za chrbtom Bratislavčanov, podpísal s investorom "zmluvu o spolupráci" počítajúcou so zbúraním PKO - hneď po voľbách a na náklady nás všetkých...

15.12.2008 odpovedal na interpeláciu poslanca Ing. Jána Hanka, ktorý ho žiadal "o informáciu o súčasnom stave Parku kultúry a oddychu v Bratislave":

11.jpg

222222.jpg


Ďalším dôležitým dokumentom je Architektonicko-historický a archívny výskum pre dokumentačné účely Pamiatkového úradu SR "Park kultúry a oddychu v Bratislave alebo Pavilóny Dunajských veľtrhov" spracovaný Ing. arch. Mgr. Veronikou Kapišinskou, PhD. a Mgr. Martinou Orosovou v prvej polovici minulého roku:

v1.jpg


Tento výskum mimochodom generálna riaditeľka Pamiatkového úradu PhDr. Katarína Kosová dlhší čas verejnosti protizákonne zatajovala (a pravdepodobne sa ešte stále snaží zatajovať). Jeho prienik von z úradu zrejme niekomu nevyhovuje...

Podstatná je strana č. 39:

v222.jpg

Takže:

1. K údajnej absencii architektonických a urbanistických hodnôt, sa na strane č. 39 výskumu PÚ SR píše: "Areál bývalých veľtržných pavilónov (neskôr PKO) je súzvukom pre Bratislavu veľmi špecifických urbanistických hodnôt, ale aj nezanedbateľných architektonických kvalít dokladajúcich vývoj a premeny architektúry v období striedania sa dvoch totalitných režimov... Rovnako významnou hodnotou je aj samotné architektonické riešenie areálu, ktoré je dokladom postupného vrstvenia stavebných etáp... Nezanedbateľnou hodnotou je aj príkladná adaptácia existujúceho komplexu s pôvodným priemyselným zameraním na odlišný kultúrno-spoločensko-rekreačný charakter... Takto zameraný areál nemá na Slovensku konkurenciu." [modro podčiarknuté]


2. K údajnému nevyhovujúcemu stavu budov z pohľadu noriem a predpisov: "Priestory PKO spĺňajú všetky požiarne kritériá a normy." [zelený rámik]

Vyššie spomínaný výskum na 4. strane v kapitole "Opis objektu a jeho technický stav" uvádza: "Celkový technický stav objektu je dobrý, nevykazuje žiadne viditeľné poškodenia narúšajúce statiku a stav jeho konštrukcií."


3. K údajnej stratovosti PKO
, na ktorú sa mnohí diskutéri neustále odvolávajú: "PKO svojou komerčnou činnosťou zabezpečuje prevádzku celého PKO a dotuje ročne hlavnú činnosť, prevádzku sumou 69 707,23 Eur - 82 984,80 Eur (2,1 - 2,5 mil. Sk)." [žltý rámik]


4. K údajným iným existujúcim kultúrnym priestorom
, schopným prevziať činnosť PKO: "Hlavné mesto SR Bratislava nemá dnes okrem PKO žiadny dostatočne veľký a univerzálny priestor pre potreby kultúry. Ostatné kultúrne ustanovizne ako Domy kultúry, Istropolis, Incheba nespĺňajú parametre a požiadavky kultúrnych programov realizovaných v PKO ani na 50 %." [červený rámik]


Pochopiteľne sa PKO nemusí páčiť každému; ale to, že jeho objekty majú nejaké hodnoty a sú v dobrom technickom stave, že môže byť ziskové, ale hlavne absencia iných kultúrnych priestorov sú fakty - a každý, kto sa na adresu jeho budúcnosti vyjadruje, by ich mal rešpektovať.

peknePKO.jpg

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Mika svoju kapacitu podľa SNS vyčerpal. Nahradiť by ho mohol Rezník

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.


Už ste čítali?